preloader

بلاگ

وزن رابیتس ؛ جدول وزن انواع راویز بر اساس چشمه و ستون

فهرست مطالب وزن رابیتس یکی از مهم‌ترین پارامترهای تعیین قیمت این محصولات فولادی است که نقش به‌سزایی در تعیین کاربرد

فهرست مطالب

فهرست مطالب

وزن رابیتس یکی از مهم‌ترین پارامترهای تعیین قیمت این محصولات فولادی است که نقش به‌سزایی در تعیین کاربرد انواع آن‌ها دارد. ضخامت ورق گالوانیزه کلیدی‌ترین عامل تعیین‌کننده وزن انواع رابیتس است. هرچقدر در تولید رابیتس از ورق‌هایی با ضخامت بیشتر استفاده شود، وزن و قیمت محصول تولیدشده بالاتر می‌رود. در این مقاله، به معرفی انواع راویز براساس وزن پرداخته و فرمول محاسبه وزن رابیتس را شرح خواهیم داد.

فرمول محاسبه وزن رابیتس

همان‌طورکه در بخش قبلی نیز اشاره کردیم، وزن مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده قیمت راویز است. برای محاسبه وزن انواع رابیتس، از فرمول ثابت زیر استفاده می‌شود:

وزن رابیتس= ۷۸/۵ × طول رابیتس × ضخامت ورق گالوانیزه × عرض‌برش اولیه

عدد ۷۸/۵ ضریب ثابت فولاد بوده و از فرمول بالا برای محاسبه وزن انواع رابیتس با تعداد ستون‌های مختلف استفاده می‌شود.

شما می‌توانید از جداول آماده وزن راویزها استفاده کنید. اعداد عنوان‌شده در این جداول، به‌وسیله فرمول بالا محاسبه شده‌اند و تولید رابیتس براساس این فرمول صورت گرفته است. رابیتس‌ها براساس وزن، به ۴ دسته سبک، نیمه‌سنگین، سنگین و فوق سنگین تقسیم می‌شوند.

در جدول زیر، وزن انواع رابیتس ۹ ستون محاسبه و آورده شده است:

رابیتس ۹ ستون

نوع وزن

سبک

نیمه‌سنگین

سنگین

فوق سنگین

وزن (گرم) ۶۵۰ ۷۳۰ ۷۸۰

۹۰۰

در جدول زیر، وزن انواع رابیتس ۱۱ستونه آورده شده است:

رابیتس ۱۱ ستون

نوع وزن

سبک

نیمه‌سنگین

سنگین

فوق سنگین

وزن (گرم)

۸۳۰

۸۶۰

۹۳۰

براساس فرمول بالا، وزن راویز ۱۳ ستون در انواع مختلف به شرح زیر است:

وزن رابیتس 13 ستون

نوع وزن سبک نیمه‌سنگین سنگین فوق سنگین
وزن (گرم) ۸۴۰ ۹۴۰ ۱۰۰۰

۱۰۸۰

شایان ذکر است که تولید رابیتس ۱۷ ستون نیز در ایران انجام می‌پذیرد؛ اما کاربرد آن بسیار محدود است و بیشتر در نماکاری‌های بسیار سنگین مورداستفاده قرار می‌گیرد. استفاده از انواع ۹ و ۱۱ ستون در ایران رواج بیشتری داشته و از آن‌ها در تولید انواع سقف کاذب و آرک اپن استفاده می‌شود. در ادامه مقاله، به بررسی مهم‌ترین پارامترهای مؤثر در تعیین وزن انواع راویز خواهیم پرداخت.

جدول وزن رابیتس

پارامترهای مهم در تعیین وزن راویز

همان‌طورکه در بخش‌های بالا نیز اشاره کردیم، ضخامت ورق‌های گالوانیزه مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در تعیین وزن راویز است. هرچقدر که قطر این ورق‌ها بیشتر باشد، رابیتس تولیدشده از وزن بیشتری برخوردار خواهد بود. از دیگر عوامل مؤثر بر وزن راویزها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طول رابیتس

رابیتس‌ها با طول‌های مختلفی تولید می‌شوند و تصمیم و درخواست کارفرما تعیین‌کننده این پارامتر است. در تولید رابیتس‌هایی با تولید زیاد، باید از ورق‌های گالوانیزه بلندتری استفاده کرد. به‌تبع، هرچقدر طول رابیتس بیشتر باشد، وزن آن نیز بالاتر می‌رود.

عرض‌برش اولیه

ضخامت یا عرض ورق‌های رابیتس دومین عامل تعیین‌کننده وزن رابیتس است. به‌تبع، هرچقدر عرض رابیتس‌های برش خورده بیشتر باشد، محصول تولیدشده وزن بالاتری خواهد داشت.

همواره به‌خاطر داشته باشید که تعداد ستون تأثیری بر وزن این محصولات فولادی نداشته و نباید آن‌ها را ملاکی برای تعیین وزن در نظر گرفت. اگر به جداول عنوان‌‌شده در بخش قبل دقت کنید، متوجه می‌شوید که وزن رابیتس 13 ستون سبک تنها ۱۰ گرم از وزن راویز ۱۱ ستون سبک بیشتر است. در مواردی نیز دیده شده است که وزن راویز ۱۱ ستون فوق سنگین، از وزن راویز ۱۳ ستون سبک بیشتر است. البته شایان ذکر است که وزن رابیتس به المان‌های تولید شرکت سازنده نیز بستگی دارد. بهتر است برای استعلام قیمت به‌روز این محصولات از برندهای مختلف، به سایت بیکوچار مراجعه کنید.

کاربرد رابیتس براساس وزن

کاربرد رابیتس‌ها به‌دلیل تنوع بالا، بسیار گسترده است. از مهم‌ترین کاربرد‌های رابیتس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سقف کاذب

از رابیتس‌ها به‌وفور در تولید انواع گچ‌بری‌ها، ازجمله آرک اپن، گل‌های سقفی، قوس‌های تزئینی سقف‌ها و… استفاده می‌شود. تولید رابیتس ۹ ستون به‌منظور پیاده‌سازی انواع گچ‌بری در ایران انجام می‌شود.

نماکاری

یکی دیگر از مهم‌ترین کاربرد‌های انواع رابیتس، استفاده از آن‌ها برای پیاده‌سازی انواع نما است. بسته به گستردگی و وزن و ابعاد نما، از راویزهای مختلف با وزن‌های متفاوت استفاده می‌شود. رابیتس‌های ۱۱ و ۱۳ ستون سنگین، نیمه‌سنگین و فوق سنگین برای نماکاری به‌کار گرفته می‌شوند. دیده شده است در بعضی موارد خاص که وزن سازه بیش از حد معمول است، از راویزهای ۱۷ ستون نیز برای پیاده‌سازی نما استفاده می‌کنند.

وزن رابیتس

جلوگیری از ترک‌خوردن

یکی از مهم‌ترین مشکلات پیاده‌سازی ستون‌های فلزی و بتنی، درگیری مناسب دیوار و ستون است. عموماً از انواع رابیتس‌های ۱۱ و ۱۳ ستون برای جلوگیری از ایجاد ترک در ستون‌های بتنی استفاده می‌شود.

خرید رابیتس عمده

در مقاله بالا اشاره شد که وزن رابیتس مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در قیمت انواع راویز است. ما در مجموعه بیکوچار، رقابتی‌ترین قیمت‌های انواع رابیتس را ارائه داده و سفارش‌های شما را در اسرع‌وقت به دستتان می‌رسانیم. همچنین می‌توانید از سایت مجموعه، به‌روزترین قیمت انواع رابیتس را استعلام بگیرید. امیدواریم با نگارش این مقاله، به‌تمامی سؤال‌های شما درزمینه وزن رابیتس پاسخ داده باشیم.

برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام لحظه‌ای قیمت محصولات با کارشناسان ما تماس بگیرید .

سبد خرید
سایت بیکوچار دارای اپلیکیشن اندروید اختصاصی میباشد ،این اپلیکیشن را میتوانید ازینجا دانلود نمایید
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من